لطفا رزولوشن مورد نظر خود را انتخاب کنید

دوربین تحت شبکه چیست ؟ با دوربین مداربسته تحت شبکه آشنا شویم

دوربین هایک ویژن تحت شبکه علیرغم دوربین توربو اچ دی ، داده ها را در بستر شبکه انتقال می دهد. انتقال داده ها در دوربین توربو اچ دی در بستر کابل کواکسیال صورت می گیرد. پردازش تصاویر در سیستمی که تحت شبکه تعبیه گردییده است صورت می گیرد به همین منظور دستگاهی مانند یک کامپوتر کوچک برای انجام این فرایند طرحی گردیده است.

دوربین تحت شبکه هایک ویژن

در ابتدای تولید ساخت تجهیزات حفاظتی سیستم های مداربسته آنالوگ سهم بزرگی از بازار دنیا را به خود اختصاص داده بودند . اما سیستم های تحت شبکه هایک ویژن با ورود خود به بازار های جهانی مشکلاتی از قبیل پردازش اطلاعات از طریق دوربین های متعدد را برطرف نموده است. بازه کیفیت در دوربین های تحت شبکه بین 0.3 تا 29 مگا پیکسل متغیر است و متناسب با نیاز مشتری نتخاب می شود.

سال ساخت دوربین تحت شبکه هایک ویژن

دوربین تحت شبکه از سال 1996 توسط شرکت اروپایی axis وارد بازار جهانی شد. تمامی شرکت های فعال در حوزه تولید دوربین تحت شبکه هایک ویژن از پروتکل های استاندارد خود برای طراحی و تولید این دوربین ها استفاده می نمایند.

نحوه عملکرد دوربین تحت شبکه هایک ویژن

تقسیم بندی این دوربین ها بر اساس ثبت و ذخیره تصویر می باشد. دوربین هایی که تقسیم بندی آنها بر اساس ثبت صورت می گیرد بایستی برای ذخیره تصاویر به یک سیستم مرکزی NVR متصل گردند. ولی دیگر دوربین تحت شبکه هایک ویژن که مجهز به رم هستند می توانند تصاویر را در این حافظه ذخیره کنند.
مشکلی که در ابتدای ورود دوربین تحت شبکه هایک ویژن وجود داشت اختلاف زمانی در ثبت و نمایش تصاویر بود. این نقصان به دلیل پایین بودن باند در سراسر جهان بود. اما اکنون با افزایش سرع اینترنت این مشکل برطرف گردیده و بهره گیری از این دوربین تحت شبکه هایک ویژن بسیار کارامد می باشد.

مزایای دوربین تحت شبکه هایک ویژن

عدم نیاز به کابل و انتقال داده ها در بستر اینترنت یکی از اصلی ترین مزیت های دوربین تحت شبکه هایک ویژن  در مقایسه با دوربین های آنالوگ می باشد.
دیگر مزیت دوربین تحت شبکه انتقال صدا به صورت دونفره است. این دوربین برای کارفرمایانی که تمایل به داشتن ارتباط با کارمندان و پرسنل خود را دارند، بهترین گزینه است. این نوع از دوربین مداربسته هایک ویژن به عنوان تلفن همراه عمل کرده و کنترل کارفرمایان در محیط کار را تسهیل بخشیده است.

نکته قابل توجه در مورد دوربین مداربسته هایک ویژن انتقال اطلاعات در بستر شبکه وای فای و شبکه های موبایلی می باشد.

در تکنولوژی دوربین تحت شبکه هایک ویژن از هوش مصنوعی به منظور تشخیص چهره افراد استفاده شده و این ویژگی دوربین تحت شبکه هایک ویژن را که در بسیاری از مکان هایی که نیاز به نظارت دقیق امنیتی دارند به گزینه اول تبدیل نموده است.

داده ها از طریق پروتکل های تحت شبکه WPA یا WPA2, TKIP یا AES انتقال می یابد. استفاده از این ویژگی علاوه بر کیفیت، امنیت را برای مشتریان فراهم می سازد.
انتقال برق و تصویر تنها با نصب کابلی است که با فناوری Power over Ethernet (PoE) تجهیز شده است، صورت می پذیرد

معایب دوربین مداربسته تحت شبکه

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران در زمان خرید با آن مواجه می شوند هزینه بالای آن نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ می باشد. دلیل عمده بالا بودن هزینه ه در دوربین های مداربسته تحت شبکه پردازش و ذخیره داده ها در خود دوربین ها می باشد. ما در هایک 98 به دلیل عاملیت فروش عمده به شما مناسب ترین قیمت را ارائه می دهد.

دوربین مداربسته تحت شبکه دارای سرور اختصاصی با قابلیت P2P می باشد این ویژگی این امکان را می دهد تا افزون بر انتقال داده از طریق شبکه بتواند این امر را از طریق سرویس اختصاصی سرور خود انجام دهد.

از دیگر عللی که افراد ممکن است از خرید دوربین های تحت شبکه امتناع کنند، امکان هک شدن آن توسط هکر هاست زیرا از طریق شبکه اینترنتی داده ها انتقال پیدا می کنند.

رزولوشن و وضوح تصویر دوربین تحت شبکه هایک ویژن

استفاده از سیم یا عدم استفاده از آن در دوربین ها فاکتور مهمی می باشد. اما عاملی که بسیار از آن مهم تر است کیفیت تصاویر ضبط شده است. دوربین تحت شبکه هایک ویژن با کیفیت تصویر و پیکسل ها بالا این امکان را به مشتریان می دهد تا وضوح تصویر بالایی در حالت بزرگنمایی داشته باشند و بتوانند به طور دستی آن را کنترل نمایند.

قابلیت آنالیز دوربین تحت شبکه

پس از ذخیره و پردازش اطلاعات در داخل دستگاه ذخیره ساز NVR کارفرمایان و ناظران نیز می توانند رویداد های مشخصی را علامنگذاری،بازبینی یا با رزلوشن بالا توسط دوربین تحت شبکه هایک ویژن مشاهده نمایند. این فرایند را در دربین مداربسته آنالوگ و دستگاه ذخیره ساز نمی توان مشاهده نمود.

چه مکان هایی برای نصب دوربین تحت شبکه هایک ویژن مناسب است ؟

بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده، بهترین مکان هایی که برای نصب دوربین تحت شبکه هایک ویژن مورد توجه قرار گرفته است درب های پشتی و جلویی ساختمان است، علوه بر درب ها فضاهای ورودی و خروجی ساختمان ها، پارکینگ ها پنجره ها و مکان های پر تردد مانند هال و لابی ها نیز می توانند از دیگر گزینه های نصب دوربین تحت شبکه باشند.
درب ورودی اولین مکانی است که بایستی دوربین تحت شبکه هایک ویژن بر روی ان نصب شود زیرا این امر باعث میشود به طور همزمان محیط بیرون و درون را کنترل نمایید.
هدف از نصب دوربین مداربسته هایک ویژن  کنترل تردد افراد و کاهش وقوع جرم و همچنین اثبات جرم پس از وقوع آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

20 − 15 =

فهرست